Nejdříve potřeba všechny díly roztřídit.To znamená v první fázi oddělit neželezné díly od železných. Příprava neželezných součástek je mnohem jednodušší než železa.
a) PŘÍPRAVA:
Nejdříve je všechny důkladně očistíme nejlépe umyjeme v technickém benzinu nebo wapem.
Potom díly na kterých jsou zbytky chromu odneseme do chromovny, kde je požádáme o chemické odstranění alespoň chromové vrstvy (nikl je měkký a bez problému lze odbrousit).
Ty díly na kterých chrom takřka není, zato se z nich sype rez vezmeme k někomu, kdo nám je opatrně otryská pískem (ne broky). Hrubého povrchu se tak sice nezbavíme, ale nebudeme mít v dílně oblaka prachu z rezu a ušetříme kotouče, protože vrstva rezu je velmi tvrdá a je to doslovně požerák na kotouče.
b) HRUBOVÁNÍ:
- doporučuji začínat brusivem o zrnitosti 120. Provádí se buď lamelovými nebo olepovanými kotouči. Pokud se jedná o velké plochy v mizerném stavu (nárazníky jsou typický představitel) můžete v klidu použít rozbrušovačku s lamelovým kotoučem.
Pozor, platí zásada, že vždy se brousí jedním směrem. Povrch na součásti musí vypadat jako čerstvě zorané pole, to znamená žádné křižování, jen rovnoběžky!!!
Hrubuje se na sucho bez mazání pastou. Jediná výjimka jsou olepované kotouče - ty se mazat musí.
Pokud je broušený předmět opravdu špatný je možné brousit zrnitosti 80. Pokud je broušený předmět takto špatný, je rotační a máte v dosahu soustružníka, pak neváhejte a plochy nechte jemně přesoustružit.
Při jakémkoliv broušení je nutno se nezastavovat a přejíždět rovnoměrně celou plochu.
Hrubujeme tak dlouho dokud nezmizí všechny dolíky od rezu, rýhy a ostatní poškození povrchu.
c) HLAZENÍ:
Provádí se lamelovými nebo olepovanými kotouči s brusivem o zrnitosti 240. Hlazení se provádí tak, že se brousí kolmo nebo alespoň šikmo na předcházející směr brusu (křižujeme). Brousíme tak dlouho dokud nezmizí stopy po předchozím broušení.Tyto stopy nesmí být vidět v lesku. Základ úspěchu je brousit stále stejným směrem, který kolmý na předchozí směr.
Kotouče se musí mazat lojovou pastou.
Nesmíme se zastavovat a vždy je nutno přejíždět celou broušenou plochu.
d) JEMNÉ HLAZENÍ:
Provádí se lamelovými nebo olepovanými kotouči s brusivem o zrnitosti 320 až 400. Brousí se opět kolmo na předchozí směr broušení tak dlouho než zmizí stopy po minulém broušení. Kotouče je nutno přimazávat lojovou pastou. Pro tvrdé materiály pomáhá přidávat ještě hrubovací pastu, např.Black Max.Opět musíme přejíždět rovnoměrně celou plochu, ale pouze v jednom směru.
e) LEŠTĚNÍ:
Provádí se zpravidla sisálovými nebo fíbrovými kotouči. Lze i hustě šitými látkovými kotouči. Účelem je odstranit veškeré stopy po broušení. Na hrubé leštění doporučuji pastu Black Max nebo Yellow Max B (kotouče technická tkanina). Do těchto past lze pro zvýšení brousícího účinku ještě přidávat lojovou pastu, která je rozředí, lépe se uchytí zrna v měkčí tkanině a zároveň povrch chladí a maže.
f) FINÁLOVÉ LEŠTĚNÍ:
Při malém požadavku na kvalitu leštěné plochy není nutné finálové leštění provádět.
Jinak na finálové leštění lze použít kotouče kaliko nebo TT a pastu Green Max (zelena). Po této pastě se žádné další leštění při přípravě součásti pod chrom neprovádí.
Pokud leštíme povrch, který se nebude chromovat (např. nerez) je možno pro dosažení vysokolesku ještě dále leštit pomocí kotouče kalika a leštící pastou White Max. Všeobecně platí, že leštící pasta musí být suchá.
Další postup viz kapitola „Než půjdete do chromovny“