Takže věci už máte zpět z chromovny, pokud vše dopadlo jak mělo tak Vám gratuluji!
Jak postupovat dále:
Pokud vám chromovna ze všech součástek neodstranila vázácí dráty tak je odstraňte. Nesnažte se je rozmotávat, ale prostě je opatrně odstřihejte štípačkami aby jste nepoškodili chromovaný povrch.
Součástky by měly být opláchnuté od všech lázní. Pokud nejsou nebo někde zůstal uzavřený chromovací roztok, tak roztok odstraňte a součást opláchněte obyčejnou vodou a důkladně osušte.
Pokud teď sáhnete na povrch který je nově nachromovaný tak zjistíte, že je hrubý a velmi suchý. Pokud takovou součást v tomto stavu namontujete, dlouho Vám nevydrží. Chrom je totiž potřeba po nanesení ještě rozleštit aby se odstranila naoxidovaná vrstva (vznikne při nanášení), uzavřely póry v chromu (tím se prodlouží životnost, protože se zabrání pronikání
vlhkosti do vrstvy). Některé chromovny toto rozleštění provádí, ale většina nikoliv.
Rozleštění se provádí novým kotoučem (doporučuji řídce šité TT) a lojovou pastou. Kotouč si na toto vyčleňte, nový před použitím ještě vyprašte a nebo vyluxujte. Po ukončení práce jej uložte do igelitové tašky a prachotěsně uzavřete (pokud kotouč chcete i příště použít na nový chrom).
Jestli jste na chromu nalezli šmouhy nebo flíčky tak nezoufejte, většina vad na chromované ploše jde bez problému rozleštit Divili byste se co všechno se v chromovně běžně rozlešťuje. V případě rozleštění těchto vad místo lojové pasty použijte pastu WhiteMax (bílá) a zlehka přejíždějte kotoučem celý díl, nikoliv jen poškozené místo. Bohužel, chce to další kotouč.
V žádném případě nesmíte použít na údržbu chromovaných povrchů, ať už nových nebo starých přípravek Silichrom nebo Neoxid!!!!!!!!! To se rovná zničení povrchu protože tyto přípravky obsahují hrubá a velmi tvrdá zrna která plochu podřou!! A ještě navíc Neoxid je chemicky velmi agresivní.Tyto přípravky nelze použít ani při přípravě pod chrom.Namontovanou součást doporučuji udržovat obyčejnou leštěnkou na karoserii automobilů, stejným postupem jako lak.